Tuesday 19 April 2011

sambungan cerita aku dulu...

ok jumpa semula kite kat sini....
ok lh sy mahu sambung cerita sy masa, kecil dulu...
selemat hari pertama ke tadika...masuklh hari kedua ke tadika aku dah tak b'teman kn keluarga dh tetapi aku pergi dengan kwn2 lor sbb baru kenal kat tadika terus pergi sama2...hehe2
esok selepas tadika aku dan kawan aku ada kelas belajar renang bersama teacher2 ku...kat kolam tadika itu..
memang best lh sekali aku mandi kat situ sbb nya aku first time mandi kolam.....hehe2
aku dapat belajar mcm cara berenang ka situ...kuat letang, kuat kupu2...hehee..
x adalah cuma berenang biasa2 je...
yg keperluan je....huhu2
so semasa aku berenang teacher aku suruh ramai2 berenang ke sana dan ke mari ...
ramai berenang lh tetapi yg kelakar nya semasa aku berenang tak tau mcm mana aku boleh t'selam kepala aku sendiri....hehe2
hanya kaki aku di atas kepala kat bawah korang boleh bayangkan tak....mesti kelakar kn...hehe
aku ramai2 kwn2 aku suke tgk gelagat aku ...huhu2
ok2 lh di pendek kn cerita aku dh m'ningkat dewasa sekarang aku dah umur darjah 5...
aku kena ke fardu ain untuk belajar agama islam....
kat situ aku belajar mcm2 m'gaji , belajar al Quran , belajar bahasa ARAB dan belajar bahasa jawi....
aku kat situ memang seronok belajar sbb byk2 kwn2 dan perangai org kat situ....
dh lama belajar kat situ...aku kena buat pementasan cerita seorang ahli agama yg tak tinggal solat dan mengaji al quran...
aku m'jadi Syaitan dalam cerita nie....hehe2
nie first time berlakon lor depan ramai2.......huhu2.
lepas itu aku dibawa oleh ustaz2 aku b'jumpa dengan kumpulan yg famous sekali dalam nasyid nie kumpulan Rabbani....so seronok giler lh dalam hati aku masa tu.....
di pendek kn lagi cerita nya aku dah bersekolah kat SEK.KEB.SERI.GELIGA...di situ lh aku belajar mcm2 kat situ...
dan aku dah sampai ke remaja aku masuk ke sekolah SEK.MEN.KEB.GELIGA....
kat situ aku belajar tak sampai tingkatan 2 aku dah berpindah sbb masa tu perwaja bangkurp...
semasa perwaja bangkurp ayah aku di timpa sakit mcm2 ....
aku kesian kat mak aku kerana sering keluar masuk hospital bukan dekat lor tetapi dekat kuantan hospital nya....sbb hospital kemaman tak ada apa2 barang masa tu....
semasa tu lh aku b'pindah ke KERTEH... di situ pulak aku baru sekolah tingkatan 2 di SEK.MEN.KEB.KERTEH....
tak sampai berapa bulan aku di dengari khabar dari mak aku yg di kata kn ayah aku m'ninggal dunia...
so aku mcm tak percaya kata2 mak aku masa tu.....
so aku t'paksa cuti sekolah masa tu untuk pergi di rumah sedara aku adakah mak aku tu kata dia btl2 atau bohong....
sampai di rumah sedara aku...aku dapati ramai org di rumah sedara ku...
di situ aku dah rasa lain mcm je....
tetapi fikiran aku nie tak sampai ke ayah aku mati...
selamat aku naik kerumah sedara aku aku dapati ayah aku betul2 telah meninggal kn dunia...
semasa tu hati aku bagai kn rasa nak menanggis tapi tak boleh tak tau kenapa sebab aku nie dulu byk sgt b'dosa kat ayah aku kot...
aku byk buat jahat kat ayah aku kot...tetapi ayah aku sentiasa bela aku jikalau aku di pukul oleh mak aku ke atau abg aku ke...
ayah ku sayang sgt kat aku...
tetapi setelah dia meninggal baru aku rasa mcm mana nak jadi mcm ayah aku payah betul....
tetapi aku reda kepada maha esa kerana ada hikmah dia situ kot...
tetapi aku sayang kn ayah aku balik.....
aku rindu nak jumpa dia...tapi apa kan daya kn...
adakah aku byk dosa kat ayah aku...
maafkan aku....maafkan aku...maafkan aku...
ayah, sy sayang kn kamu........
setelah aku sampai ke peringkat dewasa aku pun pergi belajar kemahiran  bahagian mesin di COSMO MERCANTILE SDN. BHD...di chendering kuala terengganu..
selamat aku habis belajar kat situ...
 

aku berkerja di MCDonald Kerteh.. dalam setahun aku dapat offer dari sedara aku berkerja di sebuah kedai kawan dia sebagai promoter di mesra mall di kedai GAMEZONE STATION di situ aku berkerja tak sampai 1tahun sebab supervisior dia memang bekap kumpulan cina dia je....bodoh mcm lembu org cina nie...
aku dapat offer di kedai TELEKOMUNIKASI ZICK ZACK di sini aku berkerja sampai 1 setengah...sbb aku dapat kerja di PETRONAS TCOT....kat paka...
sekarang aku kerja kat situ lagi...
ok2 mcm tu lh cerita aku kecil sampai membesar...nanti ada perkara manis dan pahit aku cerita balik ya...bye2..take care2..

No comments:

Post a Comment